Art direction, brand identity, graphic design, collectioneren: ko-lab
In ko-creatie met: Rinos
Over Moss
Rinos ontwikkelde een nieuwe collectie schoonloopmatten die 3 keer meer vocht absorbeert en een uitgebreide kleurenrange van 13 kleuren biedt. Met Moss wilde Rinos de gewoonte doorbreken om te kiezen voor een standaard donkergrijze kleur schoonloopmat. De collectie is zorgvuldig opgebouwd met een kleurenpallet dat zich makkelijk laat combineren met de alle soorten vloeren.
Onze uitwerking
Rinos vroeg ons de collectie van Moss vorm te geven en te introduceren op de Domotex in Hannover, een vakbeurs voor vloeren. We ontwikkelden een stalenbox die het concept ‘Matching all floors” laat zien, het concept dat duidelijk maakt dat Moss voor elke vloer een goede ‘match’ in de collectie heeft. Ook fotografeerden we de Moss collectie en ontwierpen we een beursstand die aansloot bij het concept.
Met de fotografie wilden we benadrukken dat Rinos zorg en aandacht geeft aan het ontwikkelen van schoonloopmatten, garant staat voor kwaliteit en productie, maar ook voor creatie en de esthetische kant van de schoonloopmat. In de stalenbox zitten maar liefst 15 tabbladen, waarvan 13 met een afneembare staal uit de Moss collectie. Door de staaltjes los te halen van het tabblad kun je ze makkelijk matchen met bestaande vloeren. Dit matchen kan bijvoorbeeld op de bijgeleverde uitvouwkaart waar een aantal vloeren op staan. Elk tabblad is voorzien van een kort stukje advies waarin we proberen de klant te inspireren en een refererend RAL nummer om te helpen in het maken combinaties.
We maakten twee grote bartafels met blauw grid die een plek kregen in de beursstand. Op de tafels kunnen tapijtstalen naast een afbeelding van veel voorkomende entreevloeren gelegd worden. Een letterlijke uitvergroting van de stalenbox - Matching all floors. De fotografie plaatsten we in mooie grote lichtboxen met een multiplex omlijsting.